Projects Abroad week - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu Projects Abroad week - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

Projects Abroad week

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 April 2016 | Jamaica, Mandeville

Ook deze blog heeft weer even op zich laten wachten, maar ik heb wel weer een top week achter de rug!

Het weekend in Negril was super! Samen met 4 andere vrijwilligsters zijn we helemaal los gegaan op de beachparty's in Negril en hebben we weer lekker van de zon genoten (een beetje verbrand, dus bidden dat mijn bruine huidje na 8 weken zon nu niet gaat vervellen). We hebben ook een boottochtje gemaakt waarbij we gingen snorkelen en naar een Piraten grot zijn gezwommen, erg leuke ervaring! Verder weer heel veel rum achter de kiezen en leuke mensen ontmoet :) Ook helaas wat minder leuke mensen, aangezien we de eerste avond een beetje lastig werden gevallen door arrogante Jamaicaanse meiden die uit waren op ons geld en 1 jongen die ons overal achterna liep (zelfs toen we 1,5 uur uiteten zijn gegaan, heeft hij 1,5 uur op ons zitten wachten aan een tafeltje zonder iets te bestellen). Ook is 1 vrijwilligster geslagen door een Jamaicaanse jongen, wat uitliep op een drama, maar gelukkig hadden we ook echt vrienden gemaakt die ons hielpen en wraak gingen nemen (ze schijnen zijn handen te hebben gebroken, maar daar wil ik verder het fijne niet van weten; tja, zo nemen ze wraak in Jamaica). Ondanks de vervelende dingen, was het mijn beste weekend tot nu toe met de meest fantastische feestjes en vrijwilligsters.

Deze week was Projects Abroad week omdat ze zoveel jaar bestaan (kan me even niet herinneren hoeveel jaar precies). Maandag naar een school geweest om kleuters te informeren over kinderrechten en veiligheid. Ze blijven zo onwijs schattig en het is vooral fantastisch als ze mijn zelfgemaakte lied zingen op de melodie van de wielen van de bus.
Dinsdag was het International Day, waarbij we met alle vrijwilligers naar een basisschool zijn gegaan en presentaties hebben gegeven over ons land. Zo heb ik ze verteld over onze koning en koningin (nu Koningsdag er bijna aankomt), over Amsterdam, onze Nederlandse gerechten (stroopwafels, boerenkool en bitterballen), Nederlandse sporters (Schippers & Robben) en over de legale wiet en prostitutie. Wat natuurlijk niet kon ontbreken tijdens mijn presentatie was een flejse Heineken bier.
Gisteren mocht ik met 4 andere vrijwilligers de burgemeester van Mandeville ontmoeten en praten over Projects Abroad en mijn project. Een beetje officieel allemaal, maar wel gezellig en bijzonder om de burgemeester te ontmoeten. Het speciale hiervan was dat alleen de 'goed Engels sprekende' vrijwilligers mee mochten dus ik was heel erg vereerd dat ik mee mocht (wat een overwinning!).
Vandaag ben ik voor het eerst alleen met Lisa (mijn roommate uit Frankrijk die geen Engels spreekt) naar een school geweest om de presentaties te geven over kinderrechten en mensenhandel. Best wel eng om zonder onze supervisor te gaan, maar ook wel weer een leuke uitdaging op mijn laatste dag voor mijn vakantie.

Jaaaa, ik heb 2 weken vakantie nu en MORGEN komen mijn ouders en zus aan in Jamaica :) Heerlijk een weekje chillen in een all inclusive resort en ze kennis laten maken met de Jamaicaanse cultuur. Tijd vliegt, want over 3 weken is mijn Jamaicaanse avontuur al ten einde (ik wil er nog niet te veel over nadenken). Maar dat is ook een goed teken, want dat betekent alleen maar dat ik het enorm naar mijn zin heb!

Daarnaast hebben we gisteren nog een leuk uitstapje gemaakt naar een rum fabriek. Appleton rum is de bekendste rum van Jamaica en wordt ook alleen hier gefabriceerd. Nadat we in een tour hadden bekeken en geleerd hoe ze de rum maken (totaal niet interessant natuurlijk), mochten we alle verschillende soorten rum proeven (yeaah!). Sommige waren verschrikkelijk droog, maar de cream en kokosnoot rum vonden we allemaal wel goed te doen en daar hebben we dan ook flink van gedronken. Half aangeschoten kwamen we daar dan ook vandaan, nadat we een feestje hadden gebouwd op de parkeerplaats.

Vanavond ga ik nog even uiteten (alsof ik aankomende week niet genoeg ga eten), omdat Julie aanstaande woensdag vertrekt en dit onze laatste avond is. Ook gaan we daarna uiteraard nog een drankje doen (maar niet te veel, want ik wil morgenvroeg wel mijn busreis overleven). Julie was al in Jamaica toen ik kwam en het afscheid zal niet leuk zijn, maar we zijn al bezig met het plannen van een reunie in september in Duitsland (je kent het wel, dat plannen..) dus wie weet gaan we elkaar nog zien!

Morgenvroeg om 5.30 uur gaat de wekker, omdat de bus om 7 uur vertrekt (waaah, zoveel zin in!) en dan moet ik ook afscheid nemen van mijn gastgezin voor een weekje (best wel raar, aangezien ik al 2 maanden full-time bij hen leef), maar gelukkig krijg ik daar mijn echte gezin een weekje voor terug!
Geen idee wanneer de volgende blog weer verschijnt, maar ik houd jullie up-to-date :)
Ocho Rios: here we come!

  • 21 April 2016 - 19:59

    Jolanda:

    We komen eraan!
    Even een paar uurtjes vliegen.

  • 21 April 2016 - 20:05

    Jouw Echte Zus:

    Uitslapen voor jou. Mijn wekker gaat om 4.30! Tot strakssss roommate!

  • 21 April 2016 - 21:37

    Mignon:

    Eindelijk. Geniert van de tijd sanen. Wordt vast heel leuk. Denk aan de kilo's.

  • 24 April 2016 - 10:26

    Frik:

    Veel plezier met z'n allen en probeer je moeder de Rum maar eens te laten proeven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 18378

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: