Eerste dag - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 Februari 2016 | Jamaica, Mandeville

Daar zit ik dan: typend op mijn balkon in Mandeville, Jamaica.
De reis ging helaas niet helemaal volgens plan. Mijn vlucht vanaf Amsterdam had 2 uur vertraging, waardoor ik bij voorbaat al wist dat ik mijn overstap in Atlanta ging missen. Aangekomen op Atlanta kreeg ik het adres van een hotel waar ik die nacht kon verblijven, omdat mijn vlucht de volgende dag pas weer zou vertrekken.
Dit (prijzige) hotel was wel erg luxe, ik had een grote kamer voor mezelf alleen dus kon nog even een nacht goed bijkomen, voordat ik kon afreizen naar Jamaica. Gisteravond rond 19.30 uur kwam ik aan het op vliegveld, waar mijn taxi-chauffeur me stond op te wachten. Toen hij aan me vroeg of ik wilde rijden naar het gastgezin, keek ik een beetje raar, maar het bleek dat ik de recherdeur van de auto had opengedaan, waar in Jamaica de bestuurder zit. Tot zover mijn eerste cultuurshock.

Mijn gastgezin bleek super lief, had een kommetje soep voor me klaarstaan en na een warme douche kon ik lekker gaan slapen.
Vancohtend om half 8 ontbeten met een papaya, een mango en een kopje koffie (yes: ze hebben lekkere koffie hier!) en om 8 uur werd ik opgepikt voor mijn introductiedag. Nadat we alle gedragsregels, werkzaamheden en verantwoordelijkheden hadden doorgenomen, kreeg ik nog een rondleiding door de stad (wauw, wat een chaos hier op de weg!) en na de lunch werd ik weer netjes thuisgebracht.
En nu zit ik hier, niet wetend wat er allemaal nog komen gaat. Morgen hebben we ' community day', waarbij alle vrijwilligers aan 1 project deelnemen: wat ik heb begrepen is dat we een klaslokaal gaan schilderen. Ik ben benieuwd om alle andere vrijwiligers te ontmoeten en hoop dit weekend al een leuke excursie te gaan ondernemen met de andere vrijwilligers (ik hoop een excursie naar een mooi wit strand, want pfoe wat het is het heet hier!). Tot zo ver mijn reis en de eerste dag. Let's make the best of it!

  • 18 Februari 2016 - 20:09

    Deborah:

    Yesss Denise is toch een blog begonnen. Nadat ik je eerste blog heb gelezen ben ik blij dat je er toch voor hebt gekozen om dit te doen. Mooi geschreven en het leest heel fijn! Kan ik ook een beetje mee genieten met jou avontuur. Veel plezier nog! En ik kijk uit naar je volgende blogs x

  • 18 Februari 2016 - 20:21

    Birgit:

    Heel leuk een blog! Zo kunnen wij heerlijk meegenieten van al jouw avonturen

  • 18 Februari 2016 - 20:37

    Mignon:

    Top Denise dat je toch probeert een blog bij te houden. Wij zijn erg benieuwd naar jouw belevenissen. De reis was wat minder, maar gelukkig had je al wat ervaring

  • 20 Februari 2016 - 12:10

    Leo Wesselink:

    Beste Denise,
    We wensen je een hele fijne tijd toe gedurende deze mooie reis.
    Wellicht inspireer je anderen een mooi avontuur te beginnen en de wereld een beetje beter te maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 18412

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: