Zon, zee & zuipen in Negril - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu Zon, zee & zuipen in Negril - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

Zon, zee & zuipen in Negril

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

08 Maart 2016 | Jamaica, Mandeville

Elke keer als ik begin met typen, denk ik: oh, dit keer heb ik niet zoveel te vertellen, maar eindig ik toch met een heel verhaal. Dit keer zal dat ook vast weer zo gaan, dus bereid je maar vast voor :)

Alhoewel ik eigenlijk mijn weekend in 1 zin kan omschrijven: zon, zee & zuipen (jaaa, hoe goed klinkt dit?)
Vrijdag rond een uurtje of 3 vertrokken we met de bus naar Negril (ik weet nu de goede plekjes in de bus te vinden, namelijk bij het raam; dan weet je zeker dat je maar aan 1 kant een zweetoksel tegen je aan hebt zitten) en we kwamen rond 7 uur aan in het hotel.
Daar kregen we een klein huisje voor 3 personen OP het strand. Als ik mijn slaapkamerdeur opendeed, moest je exact 5 stappen doen en dan stond je op het strand; wauw!

We gingen eerst op zoek naar een restaurantje, want met het ritme dat ik hier in Jamaica begin te ontwikkelen, heb ik elke avond om 6 uur echt honger (nee, ik leef niet alleen op water en brood, maar het scheelt niet veel). Nadat we in een Chinees restaurant lekker hadden gegeten, gingen we biertjes & rum drinken op het strand (coconut rum & punch is echt een goude combinatie). Uiteindelijk stelde Julie (vrijwilligser uit Denemarken) voor om nog naar een feestje te gaan. Ze had een poosje geleden een paar jongens leren kennen in Negril en die zouden ons oppikken. Ik had (natuurlijk) nog wel zin in een feestje, terwijl de rest helaas afhaakten. Zo stapten Julie en ik in de taxi op naar het feestje; de drank zat er al goed in & wij hadden zin om te dansen.
Wauw, viel dat even tegen! De jongens brachten ons naar een 'feestje' voor een overleden iemand (!). Er was een 45-jarige vrouw overleden aan kanker en in Jamaica vieren ze het leven met een feestje (awkward .. ik was de enige blanke persoon die er rondliep, aangezien Julie officieel is geadopteerd uit Haiti). Na 30 minuten had ik het dan ook wel gezien daar en zijn Julie en ik snel in een taxi gesprongen naar huis.

Zaterdag hebben we eigenlijk de hele dag op het strand gelegen en aan onze kleur gewerkt (jaaa, ik ben er mee bezig, maar het gaat nou eenmaal niet zo snel bij mij, aangezien ik elke 5 minuten zonnebrandcreme moet smeren om niet levend te verbranden). Zaterdagavond in een Italiaans restaurantje gegeten (oeeeeh, wat heb ik de pasta gemist!) en vervolgens weer lekker biertjes gedronken op het strand (natuurlijk; Heineken!). Rond een uurtje of 1 kregen we zin om te dansen en gingen we naar het wiet-festival (ja, je leest het goed; een festival dat draait om wiet!). Het was helaas 5 minuten nadat we aankwamen al afgelopen, maar het was toch geinig om alle mensen zo high te zien en nog even van de reggae muziek te genieten met een biertje.

Zondag heb ik het hooguit 1 uur volgehouden in de zon, want wat bleek: ik was zaterdag toch wel een beetje verbrand (op m'n buik slapen is geen optie de komende week). Zo kwam er ook weer een einde aan het fantastische weekend in Negril helaas. En hier zal ik nog even mooie gedachten aan moeten houden, want de komende 2 weekenden ga ik helaas doorbrengen in Mandeville.

De kosten van alles (eten, drinken, hotels, souvenirs, noem maar op) blijken namelijk enorm tegen te vallen ... je kunt het bijna vergelijken met de Nederlandse prijzen (ook een reden waarom ik op water en brood leef; een zak chips kost ongeveer 3 euro!) . Het is dus echt onmogelijk om elk weekend op stap te gaan. Wel ben ik nog van plan om aanstaande zaterdag een dagtripje te maken naar Black River (nu ik Kingston heb overleefd, durf ik ook krokodillen te gaan spotten in de rivier) en met het paasweekend wil ik nog terug naar Kingston om naar de Blue Mountains te gaan om de zonsopgang te bekijken op het hoogste punt van Jamaica.

Verder nog 2 keer goed nieuws vandaag:
1. Ik krijg een kamergenootje & collega op 4 april! Een 19-jarig meisje uit Frankrijk zal me komen vergezellen bij m'n gastgezin en bij het Mensenrechten project.
2. M'n ouders en zus hebben geobekt! 22 april gaan we met z'n viertjes lekker een weekje doorbrengen in Ocho Rios in een all inclusive resort (yehees; even niet aan geld denken en lekker genieten met m'n familie)

Updates van het werk;
Vrijdag hebben we flyers verspreid in Lancester, omdat we morgen een meeting houden over het parent patrol systeem (hopelijk komen er nu meer dan 2 mensen opdagen ...). Ik zal morgen dus een presentatie moeten geven over het parent patrol systeem. Dit zal iets spannender zijn dan mijn presentaties op de school, omdat het morgen toch volwassenen zijn waar ik tegen moet praten en zij stellen in elk geval geen makkelijke vragen zoals waarom ik wit ben. Met goede moed zal ik ze proberen te overtuigen van de noodzakelijkheid van het systeem, maar ik ben me ook erg bewust van de desinteresse van de buurt, dus mocht het morgen niet lukken, gaan Katrice en ik een andere buurt zoeken om het systeem te laten werken.

Tot zover weer mijn avonturen; worden jullie al een beetje jaloers?
Snap ik; want het leven is heerlijk hier! <3

  • 08 Maart 2016 - 06:54

    Skype- Topper:

    Ouders & zus vinden het ook goed nieuws! Wij hebben ook wel zin in die krokodillen en wietfeestjes! Tot over 45 nachtjes! Ohja.. en wie weet zien we elkaar vandaag nog een paar keer per ongeluk op skype.... (ik snap er echt niks van)

  • 08 Maart 2016 - 19:24

    Mignon:

    Ik ben benieuwd of je de discriminatievoelt, of werkt het juist andersom, aandacht genoeg.

  • 08 Maart 2016 - 20:25

    Jolanda Van De Water:

    We zijn aan het aftellen!

  • 10 Maart 2016 - 12:31

    Eddie Vos:

    Hallo Denise
    Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt,en dat je dat allemaal mag meemaken.
    Het is toch een hele onderneming maar je doet het geweldig zo te lezen.Ja en die drankjes
    klinken mij goed in de oren,als ik het lees krijg ik er meteen zin in.Geniet ervan en maak er iets leuks van.
    Groetjes en kusjes. Ome Eddie en Tante Koosje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 18361

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: