Eerste werkweek - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

25 Februari 2016 | Jamaica, Mandeville

De eerste werkweek zit er alweer bijna op! Ik heb me voornamelijk bezig gehouden met het bedenken hoe ik de kinderen kan meenemen in een presentatie over kinderrechten, kindermisbruik en veiligheidstips. Zo heb ik een kwartet gemaakt over kinderrechten, een gedicht gevonden over kindermisbruik en een 'safety tree' gemaakt, waarin ik bladeren kan hangen met veiligheidstips erop.
Volgende week dinsdag mag ik deze presentatie gaan uitvoeren op een basisschool, maar ga me morgen nog goed voorbereiden, want word nu al zenuwachtig bij het idee.

Verder heb ik deze week voor het eerst mijn kleren gewassen (met de hand, oh ja; gelukkig is het allemaal zo droog hier) en het nieuws gekeken (okee, mijn engels wordt steeds beter, maar dit is toch erg moeilijk te volgen). Het gaat voornamelijk over de verkiezingen in Jamaica, want vandaag kunnen de Jamaicanen stemmen voor een nieuwe leider. Al de hele week rijden er auto's rond in de kleuren oranje of groen die reclame maken met harde muziek en het is dan ook niet mogelijk nu om mijn groene of oranje kleding te dragen. Vandaag is dan ook een dag dat wij als vrijwilligers niet naar buiten mogen, omdat het misschien gevaarlijk kan worden als de verliezende partij geconfronteerd wordt met de winnende partij: we zullen zien hoe het afloopt!

Gisteren zijn we met 10 vrijwilligers naar Treasure Beach gegaan; heerlijk om met deze hitte weer even afkoeling te vinden in de zee (behalve de zandstorm en al het zoute water in mijn mond vanwege de hoge golven). Maar daar mag ik natuurlijk niet over klagen, nu ik hoorde dat er weer wat sneeuw was gevallen in Nederland!

Het eten tot nu toe bevalt me prima! Vooral veel kip en rijst dus. Gisteren ook lekker makreel gegeten, alleen ik ben een beetje bang voor vanavond, want dan ga ik geit voorgeschoteld krijgen ... (tsja, heb gezegd dat het enige dier dat ik niet eet konijn is, dus kan dit moeilijk weigeren)

De vooruitzichten van het weer zijn niet al te best op dit moment (lees: hele week regen), dus het geplande weekend naar Ochio Rios stel ik maar even uit voor later. Wel gaan we misschien nog naar Kingston om cultuur te snuiven zoals in het Bob Marley Museum. Als ik maandag nog leef (Kingston staat in de top 20 gevaarlijkste steden ter wereld) zal ik weer een update plaatsen! Ik heb ook al wat foto's toegevoegd aan mijn profiel, mocht je dat leuk vinden! Nu eerst vol spanning de verkiezingen en de geit afwachten ...


  • 25 Februari 2016 - 19:15

    Mignon:

    Als ik dan nog leef!!!

  • 25 Februari 2016 - 19:19

    Jolanda Van De Water:

    Eet smakelijk vanavond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 18413

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: