One big happy family - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu One big happy family - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

One big happy family

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 Mei 2016 | Jamaica, Mandeville

Zo, het heeft weer even geduurd maar hier is die weer; mijn nieuwe blog!

Wat een heerlijke week hebben mijn ouders, zus en ik gehad in Ocho Rios. Het resort was echt perfect en ondanks de slechte voorspellingen vantevoren hebben we maar 2 dagen regen gehad in Ocho Rios.
Naast dat we 4 dagen op het strand en aan het zwembad hebben gelegen (de details zal ik jullie besparen om jullie niet nog depressiever te maken) zijn we op maandag naar Mandeville afgereisd.
Ik had een illegale taxichauffeur ontmoet die me vanaf de bus naar het resort bracht en deze vriendelijke man (denk aan een lange Jamaicaan met vlechtjes in zijn haar en verrotte tanden) wilde ons voor een mooi prijsje een hele dag naar Mandeville en Black River brengen.

In Mandeville hebben mijn ouders en zus eerst kennis gemaakt met mijn gastouders en speciaal voor mama heeft mijn gastvader kokosnoten uit de boom gehaald en ons het kokosnootwater laten proeven. Ook Kingsley (de hond) viel goed in de smaak en na het proeven van de Jamaicaanse bun (soort suikerbrood) gingen we naar het kantoor van Projects Abroad. Helaas begon het enorm te regenen in Mandeville, waardoor we niet alles hebben kunnen zien, maar de trip naar Black River viel helemaal in het water. De afvoer van water is in Jamaica niet zo goed geregeld als in Nederland (geen putten) dus de straten stonden helemaal blank. Ook de wegen zijn niet te vergelijken met Nederland, omdat er nogal wat gaten en kuilen in de weg zitten (zoals mama het zo mooi zei: als er in NL zo'n kuil in de weg zou zitten, zou je gelijk de gemeente bellen en dreigen met een proces als ze het niet binnen 1 dag dicht maken). Zo kwam de auto in een plas terecht en kon de chauffeur de kuil niet zien, waardoor na een harde bonk bleek dat de rechtervoorband was geklapt. In de stromende regen ging onze taxichauffeur (nadat hij iemand had aangehouden voor een krik, want hij had zijn eigen krik uitgeleend aan een vriend) de band vervangen.
Zo konden we onze weg vervolgen, maar hij wilde wel eerst even naar een autobandenshop om zijn kapotte band te laten repareren. Zoals het de echte Jamaicanen beaamd duurde het een tijdje voor de medewerkers in actie kwamen (terwijl mijn ouders en zus zichzelf zaten op te eten aan de luiheid van deze mensen, ach, ik lees m'n boek wel verder, want ik ben er al aan gewend). Een uur later konden we onze weg weer vervolgen, maar door de harde regen en de tijd die we ondertussen verloren waren, had het helaas geen zin meer om naar Black River af te reizen om de krokodillentocht te maken. Danique's grootste droom van Jamaica zal dus nog even op zich moeten laten wachten.

Op woensdag hebben we een tripje naar de Blue Hole gemaakt. Dit zijn kleine watervallen die je kunt beklimmen en waar je kunt zwemmen in de middle of nowhere. Hele mooie natuur en het was nog best zwaar om de watervallen te beklimmen. Wel hebben we er prachtige foto's aan over gehouden en het was een super ervaring. Ook hebben we grote hoogtes getrotseerd om vanaf 6 meter naar beneden te springen in het water!

Na een week lang relaxen, chillen, zonnen (gelukkig had ik al een basis kleurtje, want voor mijn ouders en zus bleek de zonnestraling toch wel erg hard zo dicht bij de evenaar (lees: ze waren net kreeften) en heeeel veel eten (het buffetrestaurant was zo groot als ons huis alle verdipeingen bij elkaar) en heel veel cocktails drinken was het weer tijd om afscheid te nemen. Toch wel wer een moeilijk moment, maar de laatste 2,5 maand is gevlogen en ik geloof zeker dat de komende 2,5 maand dat ook gaan doen.

Vrijdagavond ben ik dan ook weer snel op stap gegaan met 3 andere vrijwilligers om nog zoveel mogelijk te genieten van Jamaica, aangezien er nog maar 2 weken overgebleven zijn van mijn tijd hier.
Zaterdag zijn we met 4 vrijwilligers naar Treasure Beach gegaan om nog een dagje strand te pakken en hebben we een boottripje gemaakt naar de Pelican Bar. Dit is een bar midden op het water gebouwd op een rif, waar je dus ook kunt staan in het water, terwijl je ongeveer een kilometer vanaf het strand bent verwijderd. Gisteren was er een food festival in Mandeville, waar we met alle vrijwilligers (we zijn helaas nog maar overgebleven met 6 nu) de hele dag hebben genoten van zon, drank en het eten. Overal leuke witte tentjes met eten (voornamleijk vlees, zoals varken, kip, geit en konijn) en live muziek.

Zoals ik al zei, zijn we nog maar met 6 vrijwilligesr overgebleven. Mijn roommate is gisterochtend vertrokken en alhoewel haar Engels absoluut is verbeterd in de afgelopen 4 weken, heb ik toch meer rust nu (en m'n slaap- en badkamer weer voor mij alleen!), omdat ik geen 'gids' meer hoef te spelen. Gelukkig zijn mijn 3 vriendinnetjes Selina, Anna & Andrea hier nog tot ik wegga en we gaan er gewoon nog een super tijd van maken, omdat het me nu wel benauwd dat ik over 2 weken in Colombia zit (alleen!).

Deze week heb ik nog vakantie (ik hoor jullie denken: hoezo vakantie? je hebt al 3 maanden vakantie; maar daarmee bedoel ik dat ik niet hoef te werken deze week) en ik ben van plan om nog heel veel leuke dingen te doen, te sporten (dat is wel nodig na die week all-inclusive eten), een beetje Spaans te gaan leren en te beginnen aan mijn fotoboek van Jamaica. Genoeg te doen dus; wees maar niet bang dat ik me zal vervelen, maar ik gok dat dat ook niet jullie voornaamste bezorgdheid is :)

  • 02 Mei 2016 - 20:03

    Henk:

    Geen woord gelogen, ik had het niet beter kunnen beschrijven , nog bedankt voor de fantastische week

    Ook ons benauwd het al een beetje dat je over 2 weken naar Colombia gaat, Ja man, komt goed.


  • 02 Mei 2016 - 20:47

    Mignon:

    Hetzelfde verhaal hoorde ik net van je moeder. Gaaf hoor! En Colombia het gaat lukken, maar laat wel geregeld iets van je horen.

  • 06 Mei 2016 - 19:44

    Lobster #1:

    Jaaaaa mann! Was een topweek! Mijn krokodillentrip komt nog wel. Colombia is niet ver toch? Als het ff niet gaat dan boeken we wel ff retourtje... Voor mama... :-p. Geniet van je laatste weekjes! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 18373

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: