8 weken voorbij; nog 4 te gaan in Jamaica! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu 8 weken voorbij; nog 4 te gaan in Jamaica! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

8 weken voorbij; nog 4 te gaan in Jamaica!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

15 April 2016 | Jamaica, Mandeville

Deze blog heeft even op zich laten wachten, maar dat is onder andere omdat er niet zoveel spannends is gebeurd afgelopen week. Maar om toch deze week nog iets te schrijven, doe ik dat nu maar even (stiekem onder werktijd; maar ach, ik word toch niet per uur betaald).

Afgelopen weekend hebben Selena (uit Zwitserland), Julie (uit Denemarken) en ik Kingston onveilig gemaakt (alsof het daar nog niet onveilig genoeg is). Gelijk een illegale taxi genomen, maar dit bleek wel positief uit te pakken, want deze taxichauffeur heeft ons de rest van het weekend overal rondgereden tegen een mooi prijsje. Lekker bij een barretje wezen eten en daarna naar een club waar we voor 8 euro onbeperkt konden drinken. Dan denk je; oooohgod, Denise en onbeperkt drank is nooit een hele goede combinatie, maar het viel alles mee, omdat alleen de rum gedronken mocht worden en die was niet te zuipen (letterlijk!). In de club waren we een beetje underdressed, aangezien alle meiden op hakken van minstens 15 cm liepen (schuifelden) en bijna geen kleren aan hadden (denk aan BH's en minirokjes). Wij kwamen in jeans en op gympen de club binnengewandeld. Het enige voordeel was dat wij wel konden dansen en niet op onze plaats hoefden blijven te staan, omdat onze hakken te hoog waren en mooi wilden zijn (en arrogant, want ze vonden het maar helemaal niks dat wij ondanks onze outfit toch veel aandacht kregen van vervelende mannen, tja blank he).

Zaterdag heel lang uitgeslapen, naar het Bob Marley museum geweest, wezen shoppen in een groot winkelcentrum en heerlijk uiteten geweest (yes; eindelijk voor de 2e keer pasta gegeten!). Ook hier waren we een beetje underdressed, maar door een fles witte wijn te bestellen, leek de ober tevreden dat we er waren (voor de eerste keer witte wijn in Jamaica! super lekker, maar heel duur). Aan het einde van de avond kwamen we terecht op een soort ghetto-feestje, waar onze taxichauffeur ons mee naartoe genomen had. Het leek echt op zo'n feestje uit een film waarbij elk moment mensen kunnen beginnen met schieten. Dat is gelukkig niet gebeurd, maar na 2 biertjes hadden we het toch wel weer gezien daar en gingen we weer op naar ons hotel. De rit naar het hotel was echter geen pretje (sorry voor iedereen die bezorgd om me is, want dit verhaal doet er nu geen goed aan), want de taxichauffeur leek wel dronken en high tegelijk. Hij had een grote joint in zijn handen aan het stuur en reed erg hard voor zijn doen. Daarnaast slingerde hij best wel, dus we hadden geluk dat er niet zoveel auto's op de weg waren. De rit was gelukkig maar 10 minuten en we zijn veilig aangekomen. Zondag als afscheid van Kingston hebben we ijs gegeten bij de populairste ijssalon van Jamaical; Devon House.

Maandag ben ik voor het eerst met mijn roommate naar school geweest. Haar Engels begint langzaamaan beter te worden, maar ze heeft nog steeds een hele rare uitspraak en ze zegt de H niet, dus als ze home wil zeggen, zegt ze altijd ome. Dat ben ik haar nu aan het afleren, maar ze is hardleers. Daarnaast erachter gekomen dat ze helemaal niet de onschuld zelve is zoals ze lijkt (het is er zo 1 van; stille wateren, diepe gronden). Zo kwam ze terug van haar weekend met een zuigzoen in haar nek (ze heeft in Frankrijk een vriendje?) en vertelde de Belgische vrijwilligster dat ze het dansen en praten met de jongens wel erg leuk vond (ik dacht dat ze geen Engels kon?). Op school konden de kinderen haar dus ook moeilijk verstaan, maar ze deed haar best. Beetje gemeen om te zeggen, maar ze geeft mij nog meer zelvertrouwen wat betreft mijn Engels! Volgende week gaat Katrice, onze supervisor, voor het eerst niet mee naar een school, dus zal ik het introductiepraatje moeten doen, spannend!

Woensdag ook een leuke dag gehad op het werk, ondanks dat ik daarvoor om half 6 moest opstaan (het is nog donker hier in Jamaica om 5 uur; wist ik nog niet). We gingen ontbijt makaen voor de kinderen van groep 3 op een schooll in de buurt. Na het ontbijt (fruit, brood, ei) gingen we nog buiten spelen met de kinderen en hebben we ze dingen geleerd over waar we vandaan kwamen en spelenderwijs een beetje rekenen gedaan; super schattig die kinderen, maar wel heel erg vermoeiend! Ik kon de rest van de dag bijna niets meer (misschien was het ook niet heel verstandig om de avond ervoor nog uit te gaan).

Ook 3 keer naar de sportschool geweest deze week (boeeeem!), maar het is nodig, want dit weekend ga ik (alweer!) naar Negril, dus dat wordt alleen maar eten, zonnen en party'en! Daarnaast is het nog maar 1 weekje voordat mijn ouders komen en ik gok dat het all-inclusive resort mijn lichaam ook niet echt goed gaat doen, maar ach, moet kunnen toch? :)

  • 15 April 2016 - 21:14

    Mignon:

    Ik wil het niet horen en lezen

  • 15 April 2016 - 23:46

    Henk:

    Hes, moet kunnen. Jamaica, don 't worry. Klinkt goed, maar voelt toch anders

  • 19 April 2016 - 19:03

    Betteke:

    Alles komt goed, ook in Jamaica. Veel plezier de komende weken. Nu zijn je ouders er nog niet. ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 18375

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: