Quito, Lima, Huacachina, Arequipa en Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Denise Water - WaarBenJij.nu Quito, Lima, Huacachina, Arequipa en Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Denise Water - WaarBenJij.nu

Quito, Lima, Huacachina, Arequipa en Cusco

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 Juni 2016 | Peru, Cuzco

Jup, sorry, maar ik loop enorm achter mijn blogs! Mede doordat mijn laptop helaas geen internetverbinding meer maakt ben ik de afgelopen dagen niet in de gelegenheid geweest om een blog te schrijven, maar ook mijn tijdgebrek moet ik deels de schuld geven.

Mijn laatste blog had ik al geschreven vanuit Quito en op mijn laatste dagje daar heb ik nog een gratis stadstour gedaan, waarbij ik alle mooie gebouwen in de stad heb kunnen zien. Ook voor de laatste keer gegeten met mijn reismaatjes die ik na anderhalve week gedag moest zeggen. Uiteindelijk had ik besloten dat ik wel klaar was met de bus dus heb ik een (veel te duur) vliegticket gekocht naar Lima. Na 3 dagen in de bus vanaf Cali naar Quito zag ik nog eens 3 dagen in een bus (alleen bovendien) niet zitten. Zo was ik in 4 uurtjes in Lima en kwam ik aan in een leuk hostel. In Lima wonen in totaal 10 miljoen mensen, ongelofelijk wat een stad! Het hostel was ook gelegen aan een enorm drukke straat, dus het was heerlijk om daar 's ochtends met een kopje koffie op het balkon te zitten en te staren naar al die rennende mensen (nog 1 maandje, dan moet ik daar ook aan gaan geloven ..).
Verder heb ik ook een stadstour door Lima gedaan, waarbij we hele mooie kerken en gebouwen hebben gezien. Ook de zwarte markt voor de valse papieren is een leuke toeristische trekpleister (100 dollar voor een nieuw paspoort; het is toch geen geld!) en na de tour kregen we gratis pisco sour in het hostel. Dit is HET drankje van Peru, al claimt Chili ook dat ze het hebben uitgevonden.. schijnt nog altijd een serieuze strijd te zijn.

's Avonds is er een Lima een prachtige fonteinen water show (de grootste ter wereld) dus dat was ook wel gaaf om een kijkje te nemen! Heerlijke stad, Lima; bruisend, maar ook een fantastische winkelstraat (ik ga naar de kou, dus moest toch echt wel wat warme kleren erbij kopen; betekende ook wel dat ik wat korte broeken en shirtjes heb moeten weggooien, maar ach, na 4 maanden dezelfde kleren ben ik die toch wel zat).

Vanaf Lima ben ik met de bus naar Huacachina gegaan. Hier heb ik Suzan (vriendinnetje van de middelbare school) weer gezien. Zij reist precies in dezelfde periode als ik, maar helaas andersom (dus van Bolivia naar Colombia). We vonden het toch wel leuk om elkaar ergens te treffen, dus dat werd Huacachina. Ik ben nog nooit in de woestijn geweest, dus hoe gaaf was dat! Overal om ons heen was zand en toen opeens verscheen er een dorpje, gelegen aan een oase. In het midden was dus een watertje en daaromheen alleen maar hostels, restaurantjes en winkeltjes. Lekker warm overdag (30 graden) en koud 's nachts (5 graden). Na de hele middag met Suzan op het terras te hebben bijgekletst, zijn we de volgende dag in een zandbuggy gestapt. Wauw; dit was nog behoorlijk eng! De buggy ging echt super steil naar beneden van de zandhellingen af en slipte in elke bocht (de filmpjes van de gopro van Suzan zijn dan ook hilarisch zoals je je wel kunt voorstellen). De gids vond het ook nog leuk om mij voor de gek te houden, aangezien wij achterin zaten en het hardste gilden. Hij deed net alsof hij achteruit ging rijden de helling af (ik heb hem letterlijk gesmeekt het niet te doen ...).
Eenmaal in de woestijn aangekomen gingen we zandboarden. Oftewel; liggend op een snowboard een zandhelling af. Met alle moed die we hadden, klommen we op het board en gleden de helling af (sommige hellingen waren best stijl). Gelukkig kon je met je voeten remmen en hoewel de gids maar bleef zeggen; no blocking, no blocking, wist ik wel beter; volop die voeten in het zand!

Zondag was het alweer tijd om afscheid te nemen van Suzan en Huacachina en ging ik met de bus naar Arequipa. Een leuk stadje in het zuiden van Peru, waar ik nog een klooster in ben geweest (ja; wie had dat ooit gedacht; ze wilden me ook niet houden .. hoe raar). Ook heb ik de Colca Canyon gezien. Sommige mensen beweren dat deze canyon net zo mooi is als de Grand Canyon. Deze heb ik natuurlijk nog nooit gezien, maar de Colca Canyon was ook wel echt heel gaaf! Van de tropische hitte in de woestijn naar sneeuw op de bergtoppen van de Colca Canyon; in Peru kan het allemaal!
Ook heb ik nog leuke foto's kunnen maken met alpaca's en een echte muts, trui & sjaal gekocht gemaakt van alpaca. Super mooi stukje natuur en fantastische bergen. Bovenaan de Colca Canyon zagen we ook veel condors (hele grote roofvogels). Deze vliegen dus op bijna 4000 meter hoogte; hoe vet!

Vanaf Arequipa was het na 2 dagen alweer tijd om door te trekken naar (het schijnt volgens de reizigers de leukste stad van Peru) Cusco! Hier ben ik dus vanmorgen vroeg aangekomen en ben ik vandaag even aan het bijkomen van de afgelopen dagen en nachtbussen (ja, ik slaap bijna altijd & overal, maar die bussen zijn toch geen pretje ... ). Vanavond gaan we waarschijnlijk nog wel wat drankjes drinken in de bar (echt een top party hostel dit). Morgen ga ik de stad nog even verkennen en vrijdag is het inca festival. De afgelopen maand zijn er overal feesten geweest van de Inca's en dit loopt vrijdag ten einde. Vrijdag is dan ook de grootste dag van het festival, wat het precies inhoudt, dat moet ik nog even gaan uitzoeken, maar het schijnt vet te zijn. Zaterdag (tenzij de kater te groot is, dan wordt het zondag) ga ik dan eindelijk naar Machu Picchu; een van de zeven wereldwonderen.

De tijd vliegt .. iedereen begint af te tellen (en ik zelf ook), want over precies 3 weken is de dag dat ik naar huis vlieg .. met Machu Picchu, het Titicacameer en de zoutvlakten nog in het vooruitzicht, hoef ik dus niet bang te zijn om me nog te vervelen de komende 3 weken; ultiem genieten wordt dus ook nog even het speerpunt!

  • 22 Juni 2016 - 22:46

    Jolanda:

    Wat veel gezien in een korte tijd.
    We zijn aan het aftellen!

  • 22 Juni 2016 - 22:49

    Mignon:

    Geniet nog een paar weken. Wij genieten nog evevn mee. Als je tenminste een blog schrijft ;-)

  • 22 Juni 2016 - 23:03

    Henk:

    Ik heb wel een indicatie waarom je niet in het klooster mocht blijven. Een maal thuis zullen we weer als non gaan opvoeden

  • 23 Juni 2016 - 06:36

    Zus:

    Je hebt je achterstand weer goed gemaakt! Ik bekijk nog 10x per dag je foto met alpaca. Wat een liefie! Enjoy, enjoy! Wie weet tot binnenkort op weer een spontane skype sessie haha. Liefs xx + 4 pootjes van Bikkel en Rakker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 18330

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: