Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Denise Water - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Denise Water - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

16 Mei 2016 | Colombia, Cartagena

Mijn allereerste blog vanuit Zuid-Amerika: Colombia!

Afgelopen vrijdag ben ik vanuit Kingston naar Miami gevlogen en daar mijn overstap gemaakt naar Cartagena in Colombia.
Het afscheid vanuit Jamaica was niet gemakkelijk .. ik ben stiekem toch wel een beetje verliefd geworden op Jamaica, maar 1 ding is zeker: ooit (hopelijk op de korte termijn) ga ik terug!

De vluchten gingen heel soepel, alles was op tijd en ik had overal genoeg tijd dus gelukkig niet hoeven haasten. Bij de douane in Colombia was het nog even spannend, omdat ik niet wist hoe goed ze hier Engels spreken, maar dat viel gelukkig mee op het vliegveld.
Eenmaal buiten het vliegveld werd ik gelijk overvallen door de hitte (echt niet normaal; 37 graden) en werd ik door een vriendelijke taxi-chauffeur naar het hostel gebracht. Deze sprak echter geen woord Engels, maar dat was mischien maar goed ook, want met mijn paar Spaanse woorden (bonita) kon ik wel afleiden dat hij met me aan het flirten was.

Het hostel is super schoon en gezellig. In mijn kamer ontmoette ik gelijk een Nederlands stel, waarmee ik ben wezen eten bij een Italiaan (yes; pasta!) en we hebben drankjes gedaan op een terrasje. De straten zijn echt super schattig hier, doen me een beetje denken aan Spanje en Italie, en het oude stadscentrum is super mooi! Er was ook nog vuurwerk aan het einde van de avond, waarna ik als een blok in slaap ben gevallen, want een hele dag reizen is toch wel vermoeiend.

De volgende ochtend heb ik een gratis wandeltocht door de stad gedaan met een Engelse gids, waarbij ik de stad wat beter heb leren kennen. De Colombianen zijn heel dankbaar voor alle toeristen die hier komen, omdat ze weten dat veel Europeanen toch nog bang zijn voor Colombia. Na de wandeltocht (en 4 liter zweet minder) heb ik lekker gechilld op mijn kamer, want we hebben airco (het voelt als een koude douche na de sauna; heeeerlijk!). 's Avonds ben ik met 2 Amerikaanse meiden wezen eten in een Indisch restaurant en zijn we later op de avond wezen stappen met een groep uit het hostel. Overal ter wereld komen mensen vandaan en dat is heel gaaf! Zo kwamen er 2 meiden uit Zuid-Afrika, 2 jongens uit Australie, 1 jongen uit Nieuw-Zeeland en 4 meiden uit Zweden (waarmee ik het eurovisie songfestival heb gekeken).

Zo stond ik gisternacht op het dak van een hoog gebouw in het midden van Cartagena. In plaats van bij de Toppers (mijn jaarlijkse feestje) stond ik in Cartagena, heel raar als je daarover na gaat denken en realiseert hoe fantastisch dit is om te doen (maar volgend jaar wel weer naar de Topers hoor!). Uiteindelijk lagen we super laat in bed en dat was een beetje jammer, omdat ik een tripje had geboekt naar het strand en die bus vertrok al om half 9. Inclusief kater in de bus en helaas ging er niemand van het hostel mee. Toch ook wel een aparte ervaring; in je eentje naar het strand, maar omdat ik zo moe was, heb ik bijna alleen maar liggen slapen (dat is ook wel te zien aan m'n rug.. *lobster*).
's Avonds falafel gegeten op 1 van de stadsmuren met een fantastisch uitzicht en biertjes gedronken in het hostel. Het valt me alles mee hoe snel je vrienden maakt in het hostel en het is super gaaf om andere culturen te leren kennen. Het is wel jammer dat iedereen in Cartagena al van zuid-Colombia vandaan komt, dus tot nu toe nog niemand gevonden om mee verder naar het zuiden te reizen, maar dat zal in andere steden vast nog wel gebeuren.

Het plan was om vandaag te vertrekken naar mijn volgende bestemming, maar er is een moddervulkaan in Cartagena, waar je dus echt in de modder gaat rollen en dat wilde ik toch nog wel graag doen, dus ik blijf een nachtje langer en ga straks met de Zweedse meiden daarheen. Vanavond gaan we nog even een feestje bouwen in het hostel en morgen zal ik dan mijn volgende bestemming bereiken: Santa Marta. Vanuit daar ga ik naar Tayrona National Park. Dit national park is half strand, half jungle, waar ik een nachtje ga slapen in een hangmat (de muggen gaan me waarschijnlijk levend opeten, maar dat zien we dan wel weer).

De meeste Colombianen spreken geen woord Engels, waardoor ik toch na ben gaan denken voor een cursus Spaans. Ik heb nu wel een hele leuke app waarmee ik Spaans leer, dus daarmee hoop ik al wat woorden op te pikken, zodat ik in elk geval een menu-kaart kan lezen..

Tot nu toe gaat alles dus goed, ik vermaak me nog super en ben heel benieuwd wat Colombia allemaal nog in petto heeft voor mij! Nu eerst maar weer de hitte trotseren voor een wandeling door de stad!

  • 16 Mei 2016 - 17:53

    Jolanda:

    Klinkt allemaal heel leuk!

  • 16 Mei 2016 - 17:55

    Mignon:

    Het klinkt gezellig. En er is alcohol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 18323

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: