No worries - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

No worries

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

12 Maart 2016 | Jamaica, Mandeville

Naar aanleiding van de vraag of ik me gediscrimineerd voel, zal ik beginnen met iets te vertellen over de mannen hier; ze HOUDEN van blanke meiden, helemaal met blond haar. Zoals ik al vertelde (de kinderen vroegen of mijn haar echt was) zien ze hier niet zo vaak blond haar en de mannen vinden het maar wat leuk! Om de 5 meter op straat wordt er naar me gefloten of geroepen, maar mijn twee hoogtepunten (of beter gezegd; dieptepunten) tot nu toe waren toch wel shocking. Mijn gastvader bracht me weg en we werden aangehouden door de politie, want Mister Mc moest zijn papieren laten zien. Hij dacht dat ze thuis lagen en aangezien we pas 5 meter van huis weg waren, ging hij ze even snel halen. Daar maakte de politie-agent dankbaar gebruik van, want er kwam een vragenvuur op me af, afsluitend met de vraag naar mijn telefoonnummer (die ik natuurlijk niet heb gegeven, al was ik even bang dat hij me mee naar het politiebureau zou nemen hiervoor). De tweede shock was toen een jongen op straat me gedag zei en ik (beleefd zoals altijd) gedag terug zei, waarop zijn reactie was: I wanna suck your vagina. Okeeee, tot zover mijn beleefdheid om gedag terug te zeggen.

Deze week was weer super op het werk. De presentatie over het parent patrol systeem ging goed en er waren 10 mensen dit keer, dus het enthousiasme neemt toe! Hopelijk worden het er nog veel meer! Ook weer naar een school geweest, waar ik weer super hartelijk werd ontvangen door de kinderen. Mijn zelfgeschreven versie op 'de wielen van de bus' over kinderrechten sloeg ook erg goed aan (ondanks mijn zangkunsten ..).
Vandaag heeft Katrice me ook verteld dat ze gaat proberen om me binnen te krijgen bij de rechtbank om wat rechtszaken bij te wonen en bij de reclassering van Jamaica om daar een kijkje te nemen (waaa, dat zou zooo gaaf zijn als dat lukt!) Fingers crossed dus!

Ook heerlijk wezen sporten deze week bij de Badmintonclub. Alhoewel 5 uur lang zwemmen, tennissen, hardlopen en een lesje steps toch niet erg leuk bleek 2 dagen later (van sommige spieren wist ik niet eens dat ik ze had), maar dat kan ook niet anders na 3 weken niks doen (alhoewel, misschien wel iets langer, want in NL was ik ook niet erg actief meer de laatste weken). Wel heb ik het goede voornemen gemaakt om een abonnement te nemen en twee keer per week te gaan (over 2 weken zal ik vertellen hoe vaak ik ben geweest; verwacht er niet te veel van).

Zondag krijg ik nog een kamergenootje voor een week. Een meisje uit de USA komt me vergezellen in het gastgezin tijdens haar weekje vakantie van school. Ze zit alleen helaas niet op hetzelfde project, maar het is toch maar voor een weekje (vaarwel privacy, hallo gezelligheid).

Dit weekend blijf ik dus toch in Mandeville en ik heb helaas nog geen slachtoffer gevonden die me mee wil naar de krokodillen morgen, dus dat zal ik misschien een of meerdere weekjes moeten uitstellen, maar ik zal Jamaica niet verlaten voordat ik de krokodillen heb gezien (dus je kunt nog niet rustig ademhalen, mam; sorry!)
Vanavond ga ik waarschijnlijk nog een drankje doen/partyen met een paar vrijwilligers en morgenavond waarschijnlijk ook wel (dan heb ik een goede reden om heeeel lang uit te slapen, voor het eerst sinds ik in Jamaica ben gearriveerd!). Zondag ga ik met Mrs Mc naar de kerk (ja, je leest het goed; de kerk), want ik ben zo benieuwd; het schijnt dat ze hier aan gospel doen etc. (het nadeel is wel dat de dienst 4 uur duurt, dus voor de komende 4 jaar kerst zit ik weer gebakken).

Wat het weekend me verder gaat brengen is nog een raadsel; eigenlijk is dat alles nog steeds een beetje hier. Vandaag ben ik helemaal alleen (remi) wezen shoppen en het was heerlijk; lekker over straat slenteren zonder een einddoel en doen waar je zelf zin in hebt (zo bedacht ik spontaan om mijn nagels te laten doen en het was maar goed dat er niemand op me hoefde te wachten, want het duurde 2,5 uur).

Oftewel: het leven bevalt me nog super; no worries!

  • 12 Maart 2016 - 09:32

    Danique:

    Stel je krokodillen avontuur uit tot 23 april! Wij willen mee op dat bamboovlot naar alligator bay!

  • 12 Maart 2016 - 09:42

    Henk:

    No Worries lijkt mij niet de juiste koptekst als ik dit zo lees. Wel goed dat je 4 uur naar de kerk gaat, vrijstelling met de kerst al verdiend.

  • 12 Maart 2016 - 10:42

    Jolanda Van De Water:

    We hadden beter pepperspray mee kunnen geven ipv deet en zonnebrand!

  • 14 Maart 2016 - 20:13

    Betteke :

    Weer prachtige ervaringen. Leuk om te lezen. Goede kerkdienst geweest en lekker gezongen ?
    Ben benieuwd .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 18318

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: