Alweer 2 weken voorbij; time flies! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken voorbij; time flies! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken voorbij; time flies!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

03 Maart 2016 | Jamaica, Mandeville

Ja, vandaag ben ik precies 2 weken in Jamaica en is het 2 weken en 1 dag geleden dat ik vaarwel zei tegen mijn vertrouwde kikkerlandje.
Wat ik het meest mis? Het eten; god, wat verlang ik soms naar een blik unox tomatensoep, oude kaas, afbakbroodjes met tonijnsalade en een zak nibbit chips. Het enige Nederlandse wat ik tot nu toe heb gezien in Jamaica is Heineken (ook niet geheel verkeerd natuurlijk!).

Jaajaa, natuurlijk mis ik ook de mensen! Heb nog heel veel contact en al een paar keer geskypt met familie & vrienden, zo lijkt het net alsof ik niet 8000 km verderop zit. Maar gelukkig ben ik hier ook al vrienden aan het maken; zo hebben we vanavond een huisfeestje bij een van de locals, die omgaat met de vrijwilligers. Maar het feestje zal niet tot in de vroege uurtjes duren, aangezien we een avondklok (!) hebben van 22.30 uur. Ook niet geheel verkeerd, aangezien ik morgen moet werken en ik mezelf iets te goed ken met feestjes en alcohol ...

Vandaag heb ik ook mijn eerste presentaties op school gehad!
We gingen naar een basisschool waar ik allereerst de kleinste kinderen (groep 3 t/m 5 in NL) ging vertellen over kinderrechten, kindermisbruik en veiligheidstips. Ze pakten niet alles even goed op, omdat het nog best ingewikkeld is voor hun, maar ze waren wel erg enthousiast en noemden me gelijk: Auntie Denise.
Vervolgens gingen we naar de oudste groep (groep 8 in NL) en deze kinderen bleken alles te snappen en stelden enorm goede vragen; zo leuk om te merken dat ze oprecht geintesseerd zijn!
Als laatste kregen we de groepen 6 & 7 en hieraan merkte je dat ze net iets meer uitleg nodig hadden, maar uiteindelijk alles begrepen.

Terwijl Katrice & ik aan het wachtten waren op de taxi naar het kantoor, hadden de kinderen pauze en wilden ze alleen maar aan m'n haar zitten. Ze vroegen waar mijn witte kleur vandaan kwam en of mijn haar echt was (ze hadden blijkbaar nog nooit blond haar gezien). Zo gaaf om de kinderen Nederlandse woordjes te leren, terwijl zij mij Patois leerden. Ze zijn echt te schattig (ben nog in dubio om er 1 te kopen en mee te nemen naar Nederland) ..

Daarnaast nog een brochure gemaakt over huiselijk geweld van de week om te verspreiden in diverse communities. Al met al gaat het werk dus super en het tempo ligt lekker hoog! Hup hup, niet zeiken maar doen (volgens mij zit ik op de enige werkplek in Jamaica waar deze regel geldt).

Het weer is nog steeds heerlijk (denk aan; zon, rond de 30 graden en een klein zuchtje wind); ik dacht dat ik begon te wennen aan de hitte, maar in mijn spijkerbroek vandaag, was het toch niet zo'n goed idee om een blokje om te lopen om bij een squashbaan te gaan kijken (ze dachten dat ik al gesquast had in plaats van dat ik informatie kwam vragen over eventueel squashen) ..

Dit weekend ga ik met alle vrijwilligers naar Negril ; daar schijnen ze de mooiste stranden van Jamaica te hebben; woehoee, we gaan aan de melkflessen werken! Maar eerst nog even naar de winkel, want mijn 2 flessen zonnebrandcreme (ja, ondanks dat ben ik toch nog verbrand0 en 2 flessen muggenspray (op dit moment heb ik exact 14 muggenbulten) zijn al op (hoe dan?!)

Time flies, so I'm having fun, enjoying everything & love my life ! :)

  • 03 Maart 2016 - 22:06

    Mignon:

    Neem gewoon een rasta msnnetje mee naar huis!

  • 04 Maart 2016 - 07:13

    Betteke :

    Kan met de kerst mee uit eten

  • 06 Maart 2016 - 22:35

    Frik B:

    mooi verhaal weer, je schrijf met de genen van je vader
    veel plezier en geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 18335

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: