Kingston & Port Antonio - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu Kingston & Port Antonio - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Denise Water - WaarBenJij.nu

Kingston & Port Antonio

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 Maart 2016 | Jamaica, Mandeville

Yes: ik heb Kingston overleefd!:)

Allereerst heb ik beloofd te vertellen over de uitslag van de verkiezingen en de geit; de oppositie (groen) heeft gewonnen in Jamaica! Mijn gastgezin en alle collega's op het werk waren enorm blij, omdat de 'oranje' partij al 18 jaar aan de macht is en ze zijn blij dat er iemand verandering kan gaan brengen met een frisse blik!
De geit bleek wel aardig (ondanks dat ik weer enorm veel botten moest uitspugen; daar ga ik echt niet aan wennen, bah bah!), maar toen miss Mc vertelde dat het haar favoriete gerecht is, heb ik toch voorzichtig weten te brengen dat ik het niet elke week voorgeschoteld hoef te krijgen, doe maar mij een lekker stukje kip!

Vrijdag heb ik me op het werk verdiept in het huiselijk geweld in Jamaica waar ik een brochure over ga maken om te verspreiden, aangezien niet alleen de vrouwen hier het dupe van zijn, maar ook de kinderen in Jamaica; erg interessant!

Na het werk zijn we vertrokken met de bus (ja, weer de ene bil op de vrouw inks en de andere bil op de man rechts, alhoewel die man het volgens mij niet zo erg vond) en na 2 uur kwamen we aan in Kingston. Nadat we gegeten hadden in een Indisch restaurant gingen we een dutje doen voor het uitgaan (dat dutje werd iets langer dan een dutje, waardoor we allemaal 's ochtends om 8 uur pas wakker werden). Helaas; gemiste kans om uit te gaan in Kingston, dus een vervolgtripje staat zeker nog op de planning! (sorry mam als dit je angst inboezemt, maar ik heb me nog geen seconde onveilig gevoeld)

In Kingston zijn we zaterdag nog naar het Bob Marley museum geweest; heel erg leuk, de Jamaicanen zijn zo enorm trots op deze reggae legende, dus het was gaaf om dit stukje cultuur mee te nemen!
Vervolgens in de bus (gelukkig zaten er dit keer maar 32 personen in de bus waar er 15 in mochten) naar Port Antonio; ze zeggen 1 van de mooiste plekken van Jamaica. We kwamen in een hotel (resort) dat eruit zag als een jungle, inclusief bamboe hutjes en wc hokjes. Ook zaten er papegaaien en allerlei exotische vogels. Gelukkig hingen er klamboe's boven het bed, dus voor insecten in m'n slaap hoefde ik niet bang te zijn (verkeerd gedacht!)

In het restaurant/de bar hebben we aantal biertjes gedronken en nog wat andere vrijwilligers ontmoet, waarmee we op het strand nog een biertje zijn gaan drinken. Helaas begon het hard te regenen, waardoor we snel naar onze kamer zijn gegaan. Half nat, maar eindelijk veilig in bed, dacht ik lekker warm in een enorm bed te gaan slapen, totdat ik mijn bed voor de zekerheid controleerde op insecten (want daar ben ik zo dol op) en ja hoor; een grote kakkerlak (denk aan 7 cm lang en 5 cm dik) onder mijn kussen! Jullie snappen dat ik die nacht weinig mijn ogen dicht heb gehad .. super leuk hotel dus, maar NOOIT weer.

In Port Antonio hebben we zondag nog de Blue Lagoon bezocht: wauw, dat is echt mooi! Helderblauw water met alleen maar groen eromheen, heel gaaf! Erg jammer dat we weer heel slecht weer hadden, waardoor ik niet wilde zwemmen, maar toen ik de boot afkwam, leek het net alsof ik dat wel had gedaan (tropisch regenbuitje).
Zeiknat de bus weer in (goh, wat zullen de mensen naast/onder/op mij hebben genoten van mijn natte kleren :)

Zo kwamen we na 4 uur rijden weer aan in Mandeville en kon ik eindelijk een warme douche nemen (naja, mijn douche hier is nou niet echt douche-waardig; denk 4 straaltjes), maar warm in ieder geval!

Vandaag was de dag dat we voor het eerst gingen werken buiten het kantoor! We gingen naar Lancester, waar Katrice (mijn begeleider) al een parent patrol aan het opzetten is; helaas kwamen er exact 2 mensen opdagen bij de vergadering, waar alle ouders nodig zijn om de parent patrol te laten werken. Daarom ben ik maar snel aan de slag gegaan om een flyer te maken die we gaan verspreiden in de buurt, want ik vertelde Katrice al dat we er anders maar beter mee op kunnen houden (dat viel niet in goede aarde, oeps) ..

Tot zover weer mijn avonturen .. het wordt wel steeds drukker in mijn agenda (denk: chillen, chillen, chillen), maar morgen heb ik Patois (lokale taal) les, dus dan kan ik eindelijk iets terug zeggen tegen alle mannen die naar me fluiten en tegen me praten (zoiets als: nee, ik heb geen naam, ik kom nergens vandaan en heb geen zin om met je praten).

Donderdag ga ik voor het eerst mijn presentatie doen op een school (zenuwachtig? neeeeee ... ) so wish me luck :)

  • 01 Maart 2016 - 06:52

    Danique:

    Leuk zussie! Er wordt al gewerkt aan het lokale eten, je vrijwilligerswerk, integratie in de bus, cultuur snuiven, mama ontzien van haar angsten mbt insecten (NOT), het verkennen van de natuur en de lokale taal maar die melkflessen.....

  • 01 Maart 2016 - 06:54

    Betteke :

    Je bent goed bezig. Diverse activiteiten. Veel succes donderdag.

  • 01 Maart 2016 - 16:19

    Jolanda Van De Water:

    Nee, The Great Huts wordt het toch niet. Ziet er wel leuk uit.


  • 01 Maart 2016 - 17:08

    Mignon:

    Ach Denise, we wennen al langzaam aan je spannende verhalen. Zal bij mams ook wel gaan lukken.

  • 01 Maart 2016 - 20:09

    Henk:

    Volgens mij in 2 weken al meer ervaren dan 2 jaar in Beesd. Blijf genieten en verkennen, maar laat die Jamaicaan met rasta haar links liggen. Good luck donderdag a.s.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen tijdens mijn reis. De eerste 3 maanden verblijf ik in Jamaica om als vrijwilliger mee te helpen bij het mensenrechtenproject. Op 13 mei vlieg ik naar Colombia om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken!

Actief sinds 18 Feb. 2016
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 18353

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Mei 2016

Mijn eerste reis: Jamaica

13 Mei 2016 - 30 November -0001

Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia

Landen bezocht: